שר הבריאות מזהיר: "העלייה בתחלואה הופכת לאירוע דרמטי"

איתי גדסי No Comments on שר הבריאות מזהיר: "העלייה בתחלואה הופכת לאירוע דרמטי"

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך תדרוך תקשורתי בבית החולים "סורוקה", על רקע העלייה בתחלואה והזהיר מפני הזלזול בהוראות שהביא לעלייה, "מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש"

שר הבריאות יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק בהתפשטות הקורונה. שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ערך היום  (שלישי) את הסיור המקצועי הראשון שלו מכניסתו לתפקיד בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר במחלקות הקורונה והטיפול נמרץ.

שר הבריאות הנכנס לקח את התדרוכים לתקשורת בצורה יוצר מאסיבית ועורך בין שניים לשלושה תדרוכים בשבוע בכדי להגיע להסברה רחבה בקרב הציבור.

שר הבריאות הזהיר את הציבור מעלייה מסוכנת בתחלואה, "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי, אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסויימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת, הזהיר אדלשטיין.

אדלשטיין פנה לציבור ואמר, "אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית".

אדלשטיין החריף את הטון כנגד אלו שמזלזלים בהוראות הבריאות, "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות".

אדלשטיין הבהיר כי אין פתרונות אחרים מלבד "רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

אדלשטיין התייחס לסאגת כמות הבדיקות ואמר, "מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום".

בגלל העומס הרב במעבדות לאור מאסת הבדיקות חסרת התקדים, אדלשטיין עדכן כי משרד הבריאות "במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים. הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו".

למערך הבדיקות תתווסף "מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין".

לסיור התלוו סגן השר יואב קיש, יו"ר כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון ומנהל סורוקה ד"ר שלומי קודש.



0 תגובות